Cserelapi (Cserealjai református ifjúsági havilap)

"Az ajándékozó bővelkedik,és aki mást felüdít, maga is felüdül."
/Példabeszédek 11, 25/

2011. január 25., kedd

Áhitat

“Bizalom”- online
Ne vessétek el tehát bizalmatokat, mint amelynek nagy jutalma van. Mert kitartásra van szükségetek, hogy az Isten akaratát cselekedvén, elnyerjétek az ígéretet. (Zsidók 10, 35-36)
Az elmúlt néhány esztendőt egy-egy névvel láttam el, az év első napjaiban, vagy még előtte való évben elhatároztam, minek az évének fogom azt nevezni? Ez az év számomra a BIZALOM éve lett. Valamikor októberben találkoztam a fenti igével. Ekkor döntöttem úgy, Igen, ez az, ez lesz a következő (n)év… Év vége fele azonban valami miatt megingott az Istenbe vetett bizalmam. Pedig ez most Róla szólt volna… A “McBízok Benned”  éve akart lenni. Ekkor vettem elő újból ezt az igét. Ki tudja, lehet, a bizalom nem azt jelenti, amit én gondoltam… Úgy éreztem, az, ami most bennem van az Atya felé, egy pillanatig sem összeegyeztethető a bizalom általam kreált képével… Hát igen, NE CSINÁLJ MAGADNAK FARAGOTT KÉPET! – még egy fogalom kapcsán sem.
Nagy meglepetés és felfedezés volt, mikor megtudtam, mit is jelent ez a szó az eredeti helyen. Íme: szabad szólás, nyílt és egyenes beszéd, rettenthetetlenség valamint a felettesekkel szembeni szabadlelkű magatartás. “Na, ez az! Ez tényleg más, mint amit te gondoltál!” – mondtam magamnak. Ez azt jelenti, “Ne veszítsd el azt a nyitottságot, ami egy folyamatos kommunikációt eredményez.” Vagyis, maradj nyitott Isten felé… Ne mondd, hogy TÖBBET NEM BESZÉLEK VELED…
A Zsidókhoz írt levél szerzője, mielőtt a híres hithősökről kezdene beszélni (ld. 11. rész), arra bátorítja a megszólítottakat, folyamatosan maradjanak kapcsolatban Istennel!
Manapság nagyon sokszor naphosszat vagyunk online – Messenger, MSN, Skype, Facebook… Tudod miért? Mert állandóan elérhetők akarunk lenni. Kapcsolatok. Bizalom. Elérhetőnek lenni. Erről szól az Istenbe vetett bizalom is, online lenni számára. Az ígéreteket egytől egyig szeretnénk megnyerni, de ehhez “online” bizalomra, és kitartásra (más fordítás szerint, állhatatosságra) van szükség. A kitartás, az állhatatosság azt a döntést jelenti, hogy bármi történik, nem lépek ki, nem csapom be az orra előtt az ajtót. Ez a nyitott ajtó a kommunikációt szolgálja.
Tudod, mi ennek a titka? Az, hogy a bizalom sohasem önmagára tekint, hanem a másikra. Ez az, amikor biztosan tudhatom, hogy Ő, a Másik a lehető legjobbat gondolja és teszi.
Neked ez minek az éve lesz??? 

Berke Eszter

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése